15 okt. 2018 | PerfectView

Workshop Klantenbinding was een groot succes!

Workshop klantenbinding CRM Community

Beter hadden we het niet kunnen treffen! Het was een zonovergoten herfstdag in Utrecht. De locatie was het klassieke Stadskasteel Oudaen in hartje centrum. In een prachtige ruimte in de nok van het kasteel, waar de oude houten balken duidelijk aanwezig zijn, vond de tweede CRM Community bijeenkomst plaats. Dit keer was het onderwerp ‘Klantenbinding’.

Persoonlijk vind ik vooral het begin van een bijeenkomst altijd spannend. De deelnemers kennen elkaar niet, of nauwelijks. ‘Zal er wel een klik zijn waardoor er een goede sfeer ontstaat?’ Gelukkig bleek direct dat ik me daar over niet druk hoefde te maken. Bij binnenkomst maakte de aanwezige deelnemers gelijk van de gelegenheid gebruik om kennis met elkaar te maken. Wat al snel resulteerde in een aangename en open sfeer. De toon voor de middag was gezet.

Sales 2.0

Na een korte aftrap van de middag zoekt Aragorn Meulendijks direct de interactie op met de deelnemers door vragen te stellen en een aantal YouTube filmpjes te analyseren. De key-words van deze sessie zijn #socialselling en #klantdroomdenken. Onderling wordt druk overlegd en wordt de nodige energie in de opdrachten gestoken, waarbij al brainstormend een van de deelnemers op een grandioos idee voor zijn klant komt. Zo zie je maar wat het volgen van een workshop te weeg kan brengen.

Klantbehoud

Tijdens de tweede sessie van de middag laat Mieke Wit de deelnemers stoeien met ‘de Meetlat’. Voor sommige aanwezige heeft dit een verrassende uitkomst. ‘Past een klant wel of niet bij jouw organisatie?’ Dit geeft stof tot nadenken. De ontspannen sfeer nodigt uit tot het delen van eigen ervaringen.

Het eerder genoemde fantastische weer draagt bij aan een gezellige borrel. In de kelder van Oudaen, aan de Utrechtse grachten, wordt druk nagepraat over deze middag. Terwijl de bootjes voorbij varen wordt de workshop uitgebreid besproken. Gelukkig zijn de deelnemers unaniem lovend over de middag.

“Ik vond het een hele nuttige en onderhoudende bijeenkomst. Zelf weet je wat je betreft klantenbinding in de praktijk brengt. Tijdens zo’n middag als deze wordt je hierover aan het denken gezet. Je vraagt jezelf dan af: doe ik dit of dat eigenlijk wel goed? Je kijkt kritisch naar je eigen werkwijze. Daarbij was de interactieve setting erg goed. En de locatie is natuurlijk prachtig!”

Zou je meer willen weten over deze community workshop, of wil je juist verder sparren over het onderwerp klantenbinding? Bezoek dan vooral onze community.

Meer weten?

Voor een sfeerimpressie van de middag, bekijk onderstaande video.