01 aug. 2018 | CRM / Relatiebeheer
Als water uit de kraan: Ook snel internet is overal nodig
Gerard woont en werkt dan wel in Zuid Afrika, het Nederlandse hoofdkantoor zorgt toch dat hij de tools in handen heeft om business te doen door gebruik te maken van CRM. Lees hieronder zijn verhaal!
Twee emmers staan klaar, zeep in de aanslag. Op de site 2minuteshowersongs.com scrollt James naar zijn favoriete nummer. Klikken, kraan aan. Twee minuten lang zingt hij uit volle borst mee, genietend van het water dat over z’n lichaam stroomt. Als de laatste klank wegsterft, draait hij de kraan uit.
Maximaal 2 minuten douchen per dag
Gerard heeft een telefonische afspraak met een klant in Zuid-Afrika. Hij logt in zijn CRM in om de gegevens van zijn klant te bekijken. James woont en werkt in Kaapstad. Hij doucht zich op het werk, om daar het douchewater aan het einde van de werkdag te kunnen gebruiken om de wc door te spoelen. Hij en zijn collega’s proberen elke druppel water opnieuw te gebruiken en niets te verspillen. Want water in Zuid-Afrika is schaars. Heel schaars.
Direct een 360º-klantprofiel met CRM
Via CRM kan Gerard snel de laatste gespreksnotities nalezen, recente e-mails bekijken en het voorstel inzien dat hij aan James heeft gedaan. Ze zijn in gesprek over diverse waterbesparende systemen voor overheidsgebouwen in Kaapstad. Voor Gerard is zijn CRM de ideale tool. In een oogopslag ziet hij dat James enthousiast is over de offerte en dat ze vandaag de levertijden zouden afstemmen. Dan gaat de telefoon. Gerard kijkt op z’n scherm. Het is James, die inbelt via zijn telefooncentrale in de cloud.
Iedereen op het internet aansluiten
Twee werelden eenvoudig met elkaar verbonden. Het water mag dan schaars zijn in Kaapstad, het internet is er tegenwoordig op veel plekken wel goed geregeld. In Nederland kunnen we gelukkig nagenoeg overal beschikken over razendsnel internet. Op steeds meer plekken komen supersnelle glasvezelverbindingen beschikbaar. Maar ook voor de buitengebieden waar überhaupt nog geen bekabeling ligt, zijn er oplossingen in de vorm van multipoint-verbindingen.
Twee emmertjes water halen
Tevreden hangt James op. Het contact met Gerard verloopt altijd prettig en bovendien is hij blij dat de waterbesparende systemen al op zo’n korte termijn geïnstalleerd kunnen worden. Het internet is onmisbaar bij zijn missie om het Zuid-Afrikaanse waternet te verbeteren. Hij sluit z’n pc af. Voordat hij de deur van het kantoor achter zich dichttrekt, spoelt hij met een emmer douchewater de wc door.
Nu kan ik me voorstellen dat je denkt, bij ons is er toch geen probleem wij hebben water genoeg. Dat was tot voor kort ook in Zuid Afrika het geval. Je kunt dus eenvoudig beginnen met water besparen.
Wil je reageren op dit artikel? Dat kan via de CRM Community. Deel jouw ervaringen op het gebied van CRM en alles wat er mee te maken heeft.