06 feb. 2018 | Community, Een kijkje in onze keuken, PerfectView
In the spotlight: ’the CRMbassadors’
Wie zijn de CRMbassadors en waarom zijn ze belangrijk voor deze community? Het idee om een community te beginnen is één, maar de uitwerking daarvan is een investering die een lange adem vereist. Uiteindelijk is het doel om de community te laten uitgroeien tot een platform waar iedereen terecht kan met vragen, opmerkingen, meningen en adviezen. Dit kan alleen doordat verschillende personen met elkaar een conversatie aangaan, waardoor je wellicht tot nieuwe inzichten komt. Wij als leverancier hebben ook niet alle wijsheid rondom CRM in pacht, maar samen met partners en gebruikers komen we een heel eind. We hebben een aantal van deze personen bereid gevonden om samen met ons de community op te bouwen en actief met je in gesprek te gaan. Dit zijn onze ambassadeurs, zij dragen een steentje bij in de vorm van een antwoord op je vraag, of juist het zelf stellen van een vraag, het geven van advies of het schrijven van een blog artikel.
Misschien heb je één van de CRMbassadors al ‘ontmoet’ doordat je met ze in gesprek bent gegaan. Via dit artikel wil ik iedereen persoonlijk aan je voorstellen.
Bog Balm – Elemental Marketing
CRM stelt je in staat om zoveel persoonlijker en klantgerichter te werken dan ooit tevoren. Dan moet je uiteraard wel goed met je data omgaan. Als Marketing Automation Consultant heb ik een passie voor het ’tot leven wekken’ van data, in CRM-systemen, maar vooral in gekoppelde marketing automation software. Welke data heb je echt nodig, hoe gebruik je die data om te achterhalen wie je ideale klant is en waar zijn pijnpunten liggen, hoe richt je je boodschap in om op die pijnpunten aan te sluiten? Data gebruiken is kansen benutten, maar ook een technisch proces. Van meedenken over de datastromen tot ze zelf bouwen, daar word ik erg gelukkig van. Heb je vragen over Marketing Automation en de koppeling met CRM? Ik help je er graag mee!
Erik Dasselaar – Revidas
Ik doe niets liever dan veranderopdrachten. Eigenlijk vreemd, want wij mensen houden niet zo van veranderingen. Toch is het daar waar je jezelf het mooiste tegenkomt en de ander(en) ontmoet! Ik ben een bedrijfseconoom met een passie voor het ontwikkelen van mensen, organisatie en markten. Gedurende mijn loopbaan, heb ik hele mooie opdrachten gedaan voor mooie merken in de Telecom, Media, Publishing en Supply-Chain. Het viel me op hoe belangrijk het is om mensen mee te nemen in je visie. En naar ze te luisteren. Over waar ze zich zorgen over maken, waar ze tegenop zien, welke valkuilen ze verwachten. Als je zenden en luisteren serieus neemt, dan krijg je mensen mee. Dat is waar ik in geloof: het eerlijke verhaal, de klant die voorop staat, de praktische bezwaren om dat te bereiken. Na afloop van weer zo’n geslaagd verandertrajekt zie ik tevreden klanten en blije medewerkers. Iedereen voelt zich serieus genomen en de implementatie gaat als een speer. Dat is waar ik het voor doe. Revidas staat niet voor niets voor het revitaliseren van bedrijven en organisaties, het nieuw leven in blazen. Zodat we er allemaal beter van worden.
Herbert Denk – E-Line Websolutions
Voor wat betreft mijn rol binnen de community, ik zie mijzelf in eerste instantie voor de oplossingen die PerfectView (nog) niet kan. Met als belangrijkste te koppelen met andere systemen op onze website staan een aantal oplossingen. Wat er nog niet bijstaat is de webportal waar klanten kunnen inloggen en zich bijvoorbeeld aanmelden voor een evenement. Daarnaast maken we tool waardoor het voor andere website bouwers heel eenvoudig wordt informatie van de website in PerfectView op te slaan. Zonder dat ze de leercurve van de PerfectView API hoeven te doen. Daarnaast ben ik actief binnen BNI als Director Consultant en help ik andere ondernemers met hun aanbevelingsmarketing strategie.
Fennard Drenth – Drendabel
Ik zeg altijd: “Wij leveren klanten.” Dat doen we bij Drendabel door de marketing voor ondernemers te doen. Tegenwoordig gaat marketing bijna helemaal online. Naast marketing leveren we een unieke dienst waarmee we via LinkedIn afspraken maken voor onze klanten. We zorgen dat ze in hun regio aan tafel komen met hun doelgroep, zodat zij hun producten en diensten kunnen verkopen. In het verleden had ik een heel call centre dat afspraken maakte voor mijn klanten. Tot ik op het idee kwam voor de LinkedIn Acquisitie. De kwaliteit van die afspraken is veel hoger en de kosten per afspraak zijn juist lager. Marketing wordt steeds belangrijker, geen ondernemer kan zonder. Dus eigenlijk behoort iedere serieuze ondernemer tot mijn doelgroep. Doordat wij voor meer omzet zorgen, hebben onze klanten de investering in ons snel terug verdiend.
Omdat kennisdelen opgenomen is in mijn visie geef ik vaak tips uit mijn vakkennis. Dat is een soort 2e natuur geworden. Daarom vind ik het fijn aangesloten te zijn bij deze community.
Ton van de Geijn – PVMaatwerk
Ik werk al sinds de jaren ‘90 met PerfectView, destijds nog als DOS programma. Met de komst van de Windows versie kwamen vele ontwikkelmogelijkheden beschikbaar, en hebben we een standaard oplossing voor Cursussen en Projecten (Opleidingen) op de markt gezet. Naast het lanceren van deze twee standaardoplossingen hebben we voor vele klanten binnen PerfectView een diversiteit aan maatwerkoplossingen gebouwd. Mijn belangrijkste uitdagingen met PV CRM online zijn:
- Klanten ervan overtuigen dat een goed CRM systeem onmisbaar is voor een transparante werkwijze en voor een klant- en servicegerichte organisatie.
- Met behulp van middleware realiseren van extra functionaliteit die niet direct realiseerbaar is binnen PV CRM online.
- Frontoffice (website) functionaliteit verbinden met PV CRM online (backoffice)
Mijn sterke kant ligt in het in kaart brengen van functionele wensen van een klant, implementatie en scholing en instructie van medewerkers.
Robert Gouda – WWWaar.nl
Als online marketeer met specialisatie mond-tot-mond reclame hecht ik veel waarde aan CRM. Hier komen de nieuwe online kanalen en de oude mond-tot-mond reclame perfect bij elkaar. Binnen de community draag ik ideeën aan en vooral kansen voor ondernemers.
Andrew van der Haar – AtlantisData
Ik ben DGA van Atlantis data B.V., begonnen in 2011 om ondernemers te helpen op telecom/ict vraagstukken. Bereikbaarheid van de onderneming is cruciaal. Perfectview is daar natuurlijk een uitstekende dienst voor om te zorgen dat de ondernemer ook in beeld heeft hoe hij zijn klanten optimaal kan bedienen. Tevens ben ik directeur van Datacenter Groningen een state of the art Datacenter waar ICT veilig geplaatst kan worden. Om te kunnen bijdragen dat bedrijven en consumenten gebruik kunnen maken van internet via glasvezel, ben ik één van de mede oprichters van Fiber Carrier Association en ben daar ook actief als directeur. Mijn passie is om als er opportunities zijn deze tot een succes te maken. Zo is bijvoorbeeld 2 jaar geleden Sidefloat gelanceerd. Een innovatieve dobber voor de hengelsportsector specifiek voor de roofvis in zoet water. De complete lijn is in eigen beheer, van productie tot levering, marketing en sales. In mijn vrije tijd ga ik graag met mijn gezin op pad, zeilen, hardlopen of mountainbiken zijn activiteiten die ik graag ontplooi.
Daniel Lansink – AtlantisData
Ik ben werkaam voor Atlantis Data, gespecialiseerd in alle vraagstukken op telecom en ICT gebied. Als consultant binnen Atlantis Data houd ik mijzelf bezig met zeer diverse vraagstukken die ik vertaal naar concrete oplossingen waarbij de focus ligt op “toegevoegde waarde”. Bij mij staat voorop dat de klant deze toegevoegde waarde omarmt. Alleen dan praten we over een succesvolle oplossing.
Mijn passie voor CRM is het inzichtelijk krijgen van de werkprocessen van de ondernemer en deze te vertalen naar een gebruiksvriendelijke en functionele werkwijze binnen CRM. Of je nu Zp’er bent, Een MKB bedrijf bent of corporate bent, elk blauwdruk is uniek en leuk om samen te realiseren. Mijn slogan is ” Maak van CRM een way of working waar je blij van wordt”
Yvette Neuschwanger – Provincie Zuid-Holland
Ik ben CRM-adviseur bij de provincie Zuid-Holland. Binnen de community daarom vooral vanuit het perspectief van ‘de gebruiker’ sparringspartner als het gaat om (implementatie van) relatiebeheer via het CRM. Praktijkgericht en ervaringsdeskundige als het gaat om het implementeren van een CRM binnen een overheidsorganisatie, trainen en enthousiasmeren nieuwe gebruikers binnen de organisatie en natuurlijk zaken als beheer, onderhoud, monitoring en evaluatie.
Harmen van Veldhuizen – ICTzaak
Specialisme: Netwerk-, serverbeheer en VoIP.
Trots: Een organisatie waar de ICT onnodig complex is te migreren en er een mooie, stabiele oplossing neer te zetten terwijl de bedrijfsprocessen van de klant continue konden blijven doordraaien. Hierbij is PerfectView een onmisbare tool!
Uitdaging: Nog meer klanten tevreden maken door de oplossing die we samen als de ICTzaak hebben ontwikkeld te implementeren. En zorgen dat geen een klant spijt krijgt van een keus voor de ICTzaak!
Katja Wetsteijn – de Combineur
Ik ben de Combineur. Oftewel, ik combineer en verbind. Dat is ten slotte relatiemanagement. En dat probeer ik bij bedrijven en overheidsinstanties duidelijk te maken als ze met CRM aan de slag willen gaan. Oftewel … sociale CRM-implementatie is mijn specialisatie. Ontstaan vanuit mijn achtergrond: marketing & communicatie, hospitality & events, strategie & operatie. Aanjagen, het proces verbeteren en zorgen dat een (nieuw) CRM-systeem goed in de organisatie gaat landen. In feite zorg ik voor de interne marketing van het CRM. Vanuit mijn ervaring en met mijn enthousiasme motiveer ik de gebruikers en overtuig ik beslissers hoe het CRM het werk kan vergemakkelijken en een rijke wereld vol mensen en informatie toont. Zodat zij hun business nog beter kunnen doen.
Als CRMbassador geef ik antwoord op CRM-vraagstukken over verandermanagement rondom CRM-implementaties, het enthousiasmeren van medewerkers, hoe je CRM-gebruik succesvoller kan worden en schrijf ik blogs over onderwerpen die ik uit mijn adviespraktijk tegenkom. Want belangrijk is, dat je je klant oprechte aandacht geeft … extern én intern!
Monique Wierda – Quality ICT
In haar rol als Marketing & Sales Manager van Quality ICT adviseert Monique Wierda met name MKB bedrijven bij de implementatie en eerste inrichting van hun Perfectview omgeving. Hierbij verzorgt ze o.a. de onsite gebruikerstraining en fungeert zij voor haar klanten als CRM vraagbaak. Deze kennis en ervaring brengt zij graag in binnen de CRM Community. Haar werkzaamheden als trouwambtenaar voor de Gemeente AA en Hunze ziet zij als ‘bonushobby’, die zij met ontzettend veel plezier uitvoert.
Mieke Wit – Klantbehoud Consultancy
Ik ben na mijn studie rechten in de verzekerings- en pensioen branche gaan werken , grotendeels als relatie beheerder. Privé personen , MKB, corporaties en pensioenfondsen, ik heb ze allemaal van dichtbij meegemaakt steeds met de intentie dat ze zo blij met mijn werkgever en mij waren dat ze ons zouden aanbevelen bij anderen , meer omzet zouden genereren en altijd willen blijven. Onlangs ben ik voor mezelf begonnen. Ik wil bedrijven helpen hun klantloyaliteit te versterken dat doe ik onder mijn eigen label, klantbehoud consultancy, of samen met een business partner.
Mirjam Worst – CCIT
Alweer 4 jaar maak ik onderdeel uit van het CCIT team. CCIT is een bedrijf gespecialiseerd in het leveren, installeren en onderhouden van communicatie systemen en communicatie oplossingen voor bedrijven. Binnen een organisatie wordt er gebruik gemaakt van meerdere communicatie systemen, één daarvan is een CRM systeem. Om de communicatie binnen een organisatie op de juiste manier te laten verlopen is het van belang dat deze systemen met elkaar gekoppeld zijn. Wanneer zowel de implementatie als de koppelingen op een correcte manier zijn geconfigureerd dan bespaard een bedrijf veel tijd, onnodige irritatie van klanten en hierdoor geld omdat er optimaal gewerkt wordt. Als ambassadeur van Perfectview kan ik een goed advies geven aan bedrijven over de mogelijkheden van koppelingen tussen reeds aanwezige systemen als ook een verbetering in de communicatie door de implementatie van nieuwe systemen.
Arjan van der Zouwen – ICTzaak
Specialisme: Met topspecialisten zorgen dat gebruikers zich kunnen concentreren op hun vak in plaats van ICT-problemen.
Trots: Een softwareoplossing bedacht die bij de klant alles volledig digitaliseert. Het enige papier dat er daarna nog lag, was van de gebaksdoos van onze felicitatietaart.
Uitdaging: Ervoor zorgen dat alle klanten nog meer succesvol zijn, doordat alle repeterende ‘kantoorhandelingen’ zijn geautomatiseerd. En ja, dat gaat ons lukken!
Wil je reageren op dit artikel? Dat kan via de CRM Community. Deel jouw ervaringen op het gebied van CRM en alles wat er mee te maken heeft.