02 jan. 2018 | Een kijkje in onze keuken
Kennis is macht
‘Waarom nu dit onderwerp over kennis, vraag je?’ Deze blog is onderdeel van de community die nu een aantal maanden live is. Een van de redenen om een community te beginnen is het delen van kennis. Binnen PerfectView bevindt zich een ongelooflijke bron van kennis over CRM en alles wat daarbij komt kijken. Een snelle rekensom onder onze consultants en coaches brengt mij tot bij elkaar opgeteld 55 jaar aan CRM kennis. Even voor jouw beeldvorming, ik heb het hier over in totaal zes personen. De berekening voor de overige 27 personen heb ik nog niet gemaakt, maar stiekem ben ik wel benieuwd op welk aantal ik dan uitkom.
Terug naar de community. ‘Kan je een beter medium bedenken voor het delen van kennis?’ Omdat ik een groot voorstander ben van het delen van kennis, was ik ook meteen super enthousiast was over het idee van een community. Sterker nog ik vroeg me af waarom we er niet al één hadden, het leek mij zo’n schot voor open doel. De afgelopen maanden hebben we samen met een groep ambassadeurs hard gewerkt om de community op te zetten en we zijn nu een paar weken ‘live’. In een volgend artikel zal ik uitgebreid in gaan op wie onze ambassadeurs zijn en wat voor belangrijke rol zij spelen voor de community.
Voor nu blijf ik nog even bij het onderwerp kennis. Het idee achter de community is niet alleen dat wij onze kennis met jou kunnen delen, maar dat wij ook kennis op kunnen doen van jou. En met ‘wij’ bedoel ik zowel de PerfectView medewerkers als de ambassadeurs, maar ook al die andere community leden die misschien wel net op die ene specifieke ervaring van jouw zitten te wachten. Hoe leuk is het als je hoort dat je iemand net die goeie tip hebt gegeven waardoor opeens heel de organisatie beter kan werken met CRM? Ik nodig je dan ook uit om je vragen, opmerkingen en ervaringen te delen en te reageren op topic’s van andere leden. Of je nu net begint met CRM of al jaren ervaring hebt, iedere bijdrage is nuttig!
Kennis is macht…, misschien wel, maar voor mij zit de waarde van kennis in het delen daarvan. Zodat jij je verder kan ontwikkelen en ik dat ook kan doen. Ik hoop je snel te zien op de community.
Wil je reageren op dit artikel? Dat kan via de CRM Community. Deel jouw ervaringen op het gebied van CRM en alles wat er mee te maken heeft.